CORRECTION: Aktietilbagekøb i Danske Andelskassers Bank A/S - transaktioner i uge 51

02 Jan 2020

Selskabsmeddelelse nr. 36/2019 | 23. december 2019

CORRECTION: Ved en beklagelig fejl har vi den 23. december 2019 genudgivet selskabsmeddelelse for "Aktietilbagekøb i Danske Andelskassers Bank A/S – transaktioner i uge 50

Den 1. oktober iværksatte Danske Andelskassers Bank A/S’ (”Banken”) et aktietilbagekøbsprogram. Aktietilbagekøbsprogrammet løber i perioden fra 1. oktober 2019 til 30. september 2020. I denne periode vil Banken opkøbe aktier for en maksimal værdi af 16.898.800 kroner, jf. selskabsmeddelelse nr. 18 af 24. september 2019.

Aktietilbagekøbsprogrammet gennemføres i overensstemmelse med Europa-Parlamentets og Rådets forordning nr. 596/2014 af 16. april 2014 og EU-Kommissionens delegerede forordning nr. 2016/1052 af 8. marts 2016 (tilsammen ”Safe Harbour-reguleringen”).

Under aktietilbagekøbsprogrammet er følgende transaktioner gennemført:

Dato Antal aktier Gennemsnitlig købskurs Transaktionsværdi (kr.)
16. december 2019   10.500 6,82   71.610
17. december 2019   10.300 6,74   69.422
18. december 2019   10.000 6,78   67.800
19. december 2019   10.000 6,79   67.900
20. december 2019   10.200 6,73   68.646

I alt uge 51
51.000 6,7721   345.378
I alt under aktietilbagekøbsprogrammet 480.020   3.224.417

Efter ovenstående transaktioner ejer Banken i alt 1.449.576 egne aktier svarende til 0,8310% af Bankens aktiekapital.

Siden aktietilbagekøbsprogrammet blev iværksat den 1. oktober 2019, er der samlet købt 480.020 aktier for et samlet beløb på 3.224.417 kroner.

Alle transaktioner er foretaget i ISIN DK0060299063.

I overensstemmelse med Safe Harbour-reguleringen er transaktionerne relateret til aktietilbagekøbsprogrammet vedhæftet som bilag til denne selskabsmeddelelse i detaljeret form.

Jan Pedersen
Adm. direktør